افسر اردنی عضو هیات ناظران در سوریه از جاسوسی این گروه پرده برداشت
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری مصری ' الیوم السابع ' در روز یكشنبه، این افسر اردنی اعلام كرد اعضای گروهی كه روز گذشته از بندر طرطوس دیدار كردند ،می خواستند اطلاعاتی در خصوص فعالیت های نظامی كشورهای خارجی در یكی از مناطق این بندر به دست بیاورند .

سایت سوری داماس پست در ادامه نوشت : دیدار گروه ناظران از بندر طرطوس باعث تعجب عموم ناظران و مسئولان سوری شد زیرا وظیفه و ماموریت ناظران ، كنترل آتش بس و گزارش دادن موارد نقض آن در مناطق درگیری است اما بندر طرطوس تا كنون شاهد هیچ گونه درگیری و تنش میان نیروهای دولتی و مخالفان نبوده است .

داماس پست به نقل از افسر اردنی فعال در این هیات نوشت : ژنرال 'رابرت مود' رئیس هیات ناظران بین المللی در سوریه از گروه ناظران خواست كه به بندر طرطوس و به ویژه بخش شمالی آن بروند واز ترمینال كانتینرها بازدید وآن را بازرسی كنند و به ویژه از محلی كه رابرت مود اطلاع داده بود كه ارتش سوریه سلاح های وارداتی خود را در آنجا تخلیه می كند نیز بازدید كنند .

این افسر اردنی یاد آور شد : مود اطلاعاتی از منابع غربی به دست آورده بود كه بر اساس آن ، نیروهای ویژه روس همراه با تجهیزات از دو روز پیش مشغول پیاده شدن در این بندر اند اما ناظران پس از بیش از یك ساعت گردش و بازدید در این محل چیز غیر طبیعی مشاهده نكردند .

این سایت سوری در ادامه نوشت : افسر اردنی این موارد را با انفجار سه دستگاه مینی بوس در حومه قدسیا در ریف دمشق در روز گذشته مرتبط دانست و تاكید كرد كه بنا بر اطلاعات هیات ناظران ، گروه اخوان المسلمین سوریه عامل این انفجار بود زیرا آن ها تصور می كردند این مینی بوس ها حامل افراد نظامی و كارشناسان روس است كه اخیرا به سوریه آمده اند اما پس از انفجار معلوم شد كه همه قربانیان و زخمی شدگان ، سوری بودند .

وی در ادامه گفت: عاملان این انفجار هر سه مینی بوس را هدف قرار داده بودند اما دو مینی بوس با مینی بوس اول كمی فاصله داشتند و به همین دلیل آسیب چندانی ندیدند و انفجاری كه یك فرد انتحاری به وسیله یك خودروی بمب گذاری شده دست به آن زد ،باعث كشته و زخمی شدن شمار زیادی از كودكان و خانواده هایشان شد كه در حال گذر از آن محل بودند .

این افسر اردنی در ادامه گفت كه وی دست كم از چهار دیدار هیات ناظران از اماكن مختلف در درعا، ادلب و حمص اطلاع دارد كه هدف اصلی از آن ،كسب اطلاعات در خصوص مواضع نظامی نیروی هوایی سوریه و دفاع هوایی این كشور بود و این هیات در دیدار های مختلف خود از درعا از ماه آوریل ، از پایگاه شناسایی هوایی در منطقه الحاره و پایگاه نظامی واقع در میان منطقه های ' نوی ' و ' الشیخ مسكی ' تصویر برداری كرده است .

مترجمام ** 2041 **1446





:: برچسب‌ها: هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: